Udruga Hrvatska pomaže
- Vladimira Nazora 61, 10000 Zagreb
- OIB: 79683350380
- Tel: 091 2399 830
- Tel 2: 098 239 983
- ured@udruga-hrvatska-pomaze.hr
- IBAN: HR84 2360 0001 1024 4479 2
Prva edukativna dječja radionica nakon pandemije korona virusa, održana je u utorak 16. lipnja u Hrvatskim vodama u Zagrebu za djecu iz osnovnih škola Osječko-baranjske i Sisačko-moslavačke županije kroz edukaciju i provedbu projekta „Sigurnog kretanja u prirodi“, koji Udruga Hrvatska pomaže provodi u suradnji s Hrvatskim vodama i Hrvatskim društvom za zaštitu voda.
Učenici trećih, četvrtih i petih razreda OŠ Davorina Trstenjaka iz Hrvatske Kostajnice i OŠ Svete Ane iz Osijeka s učiteljima Filipom Babićem i Višnjom Šustek prisustvovali su prezentaciji dječjih edukativnih slikovnica u društvu s Hrvojem – maskotom Hrvatskih voda. Prezentaciji su prisustvovali i predsjednica udruge Hrvatska pomaže Đurđa Adlešić i glavna tajnica Zdenka Mesić te predstavnik udruge za zaštitu voda Josip Rubeša.
Od samog početka trinaest mališana, smještenih na sigurnosne razmake protuepidemijskih mjera, aktivno se uključilo u razgovor s predavačem o ulozi i zadaći Hrvatskih voda, vrstama voda u prirodi, podzemnim vodama i njihovoj važnosti, količini podzemnih voda u odnosu na kopnene vode te za što nam sve treba voda.
Tijekom prezentacije mališani su pokazali zavidno znanje o vodama te uočili kako je plastika posebno opasan otpad koji se ne razgrađuje lako u prirodi. O njenom štetnom utjecaju na životinje uvjerili su se iz prikazanih slika, ali i iz objava koje sve češće viđaju u medijima.
Kako možemo doskočiti i sami ovom problemu, saznali su tijekom radionice potvrdivši kako će svoje roditelje obavijestiti o manjoj upotrebi plastičnih vrećica te slamki, tanjura i čaša na svojim rođendanskim slavljima.
Pročišćavanjem otpadnih voda štitimo vodne resurse – poruka je koju su usvojili svi mališani, no neke od njih je zanimalo gdje završava otpad koji nastaje nakon pročišćavanja. Ovo pitanje je pokazalo kako djeca vrlo ozbiljno razmišljaju o očuvanju okoliša i razumiju osnovne procese u kojima važnu ulogu ima odgovorno ponašanje čovjeka.
Svakodnevnim aktivnostima kojima mogu štedjeti i čuvati vodu pridružili su se i primjeri skupljanja kišnice, kojom uglavnom bake ili djedovi zalijevaju vrtove pa im je cvijeće i povrće jako lijepo. Učenicima je predstavljeno praćenje vodostaja putem internetskih stranica Hrvatskih voda te im je pojašnjeno kako se prati vodostaj i poduzimaju određene mjere u obrani od poplava. Naravno, njih su zanimali vodostaji rijeka gradova iz kojih dolaze, pa smo svi zajedno pogledali trenutno stanje vodostaja rijeke Une i Drave te prokomentirali kako nastaju poplave, kako se možemo od njih obraniti te što sve možemo učiniti kako bismo rijekama dali više prostora, izbjegli ili umanjili štete.
Svi prisutni su za uspomenu na druženje dobili slikovnice, čemu su se posebno razveselili, što je zabilježeno na fotografijama. Ovu edukativnu i interaktivnu prezentaciju najbolje je opisao jedan dječak izražavajući svoje zadovoljstvo posjetom Hrvatskim vodama riječima: „Ovo mi je bila najbolja prezentacija!“. Zadovoljni predstavnici udruga, učitelji i učenici nastavili su svoju avanturu u zoološkom vrtu u Maksimiru, zahvaljujući Hrvatskim vodama na vrlo poučnom predavanju i izražavajući interes za daljnjom suradnjom.